Oksnoen Leir

Bedre opplevelse for kunder og ansatte: Nytt bookingsystem som holder Oksnøen Leirskole i tet

Main image
Logo

Oksnøen Leir har arrangert sommerleir og leirskole for barn og unge i over 70 år. Med 1500–2000 deltakere hver sesong, er de en av Norges mest ettertraktede leirskoler, kjent for kvalitet og fullbookede perioder.

Kort fortalt

Problemet

Bookingløsningen skapte frustrasjon for både foreldre og ansatte, og truet med å svekke Oksnøens posisjon som en av Norges mest populære leirskoler.

Løsning

En ny, brukervennlig plattform for booking og administrasjon – lansert på under tre måneder, med fokus på stabilitet og effektivitet.

Resultat

800 bookinger kom inn i løpet av de første sekundene etter lansering. Løsningen reduserte manuell håndtering og skapte en smidigere opplevelse for alle involverte.

Gjennom samarbeidet så leverte vi

Prosess
Hvor vi startet

Oksnøen Leir trengte en løsning som kunne håndtere trykket når booking åpnet, og samtidig gjøre prosessen enklere for både foreldre og ansatte. Den gamle løsningen holdt ikke lenger tritt med behovene – verken teknisk, bruksmessig eller administrativt. Noen av problemene som ble identifisert var:

Målet og oppdraget til Skalar

Vårt mål var å utvikle en stabil og brukervennlig plattform som kunne lanseres raskt – og som ville sikre Oksnøen et fortsatt forsprang i et konkurransepreget marked. Vi prioriterte funksjonalitet basert på innsikt i brukernes behov og leverte et system som både gir foreldre trygghet ved booking og sparer ansatte for tid og frustrasjon.

Skalar kom i kontakt med Oksnøen kun noen måneder før lanseringsstart og det ble derfor et hårete mål å bygge ny løsning som kunne lanseres kun 3 måneder senere. Skalar gjorde derfor en stor jobb med å hjelpe Oksnøen å beslutte kritisk funksjonalitet, før vi deretter jobbet smidig og effektivt mot lanseringsdatoen.

Tilbakemeldinger

Med en ny booking- og administrasjonsløsning sparer vi både tid og frustrasjon. Vi er svært fornøyd hvordan Skalar bygget en skreddersydd løsning tilpasset våre sære og intrikate behov, og det på rekordtid.

Bengt Simonsen, Driftsleder Oksnøen Leir
Verdi for
Oksnoen Leir

Med den skreddersydde booking- og administrasjonsløsning fikk Oksnoen en mer effektiv hverdag med mindre frustrasjon og tidsbruk. Til tross for komplekse og spesifikke behov, har de fått en løsning tilpasset akkurat sine prosesser – og det på rekordtid. Resultatet er en enklere, mer strømlinjeformet drift som gir bedre flyt og økt kontroll.

03
Måneder til lansernig
800
Bookinger de først sekunder
50%
Færre manuelle behandlinger
20%
Reduksjon i dobbelbookinger
Browser shot
Arrow
Oversikt over perioder og tilgjengelighet bidro til færre dobbelbookinger
Teaser image for next case
Kanskje du er interessert i

Teknologi som konkurransefortrinn: Hvordan OBOS Nye Hjem fikk økt kundetilfredshet

Read more
Kanskje du er interessert i

Teknologi som konkurransefortrinn: Hvordan OBOS Nye Hjem fikk økt kundetilfredshet

Les mer
Kanskje du er interessert i

Inviso ble markedsleder: En teknologisk plattform som muliggjorde rask vekst

Les mer
Kanskje du er interessert i

Bedre opplevelse for kunder og ansatte: Nytt bookingsystem som holder Oksnøen Leirskole i tet

Les mer
Kanskje du er interessert i

Bygget for å lede: Markedets mest presise verktøy for karbonregnskap

Les mer
Kanskje du er interessert i

Oppdatert digital tilstedeværelse: Fokus på brukeropplevelse for å lykkes med internasjonal vekst

Les mer
Kanskje du er interessert i

Teknologisk transformasjon for økt brukerengasjement

Les mer