Gramo

Teknologisk transformasjon for økt brukerengasjement

Main image
Logo

Gramo trengte en bedre digital plattform. De ville gi brukerne en bedre opplevelse, kutte ned på manuelt arbeid og vise tydeligere hvor pengene kommer fra. Skalar ble valgt for å lage en løsning som fungerer av seg selv, kan vokse og møter lovkrav.

Kort fortalt

Problemet

Gramo slet med et gammeldags system, mye manuelt arbeid og lite engasjerte brukere, samtidig som de måtte følge strenge regler.

Løsning

De innførte automatisering, bedre innsikt, et nytt dashboard, forbedret kommunikasjon og en mer framtidsrettet teknologi.

Resultat

Gramo fikk en mer effektiv drift, reduserte kostnader, økt brukertilfredshet og en løsning som sikrer både vekst og regelverksoverholdelse.

Vi fokuserte på fire områder:

Prosess
Hvor vi startet


Gramo måtte fornye seg for å følge med i musikkbransjen, da de uten forbedringer risikerte høyere kostnader på grunn av mye manuelt arbeid, mindre engasjerte brukere, vansker med å vokse videre og problemer med å følge nye regler. Den nye løsningen var derfor ikke bare en oppgradering, men helt nødvendig for framtiden.

Utfordringen

Gramo fordeler inntekter til over 36 000 artister og skapere, men de slet med lite aktive brukere som sjelden logget inn, mye manuelt arbeid som skapte press på kundeservice, dårlig oversikt over inntekter for brukerne og et gammeldags system som var vanskelig å bruke. Samtidig hadde de et behov for å følge strenge regler, samtidig som de ønsket å fornye seg.

Vår løsning

Vi fokuserte på fire områder: Automatisering, der vi kuttet manuelt arbeid med smartere løsninger, forenklet utbetalinger og rapporter samt ga bedre innsikt i hvor pengene kommer fra. Et nytt, enkelt dashboard samlet viktig informasjon. Bedre kommunikasjon sørget for nye måter for artister å snakke med Gramo og innførte selvbetjeningsløsninger som reduserte behovet for kundeservice. Vi satset også på framtidsrettet teknologi med en renere kodearkitektur for bedre ytelse og skalerbarhet, samt implementering av compliance-løsninger som sikrer trygg og lovmessig drift.

Tilbakemeldinger

"Skalar er dyktige på å jobbe med alle innsiktene vi finner. De skaper holistiske, brukervennlige løsninger som møter våre behov, med et design brukerne føler seg hjemme i."

Bastian Daae - Kommunikasjonsannsvarlig og Nettredaktør i Gramo
Verdi for
Gramo

Den nye løsningen har gjort Gramo til en leder i digital fornyelse i musikkbransjen, noe som har resultert i en mer effektiv drift som frigjør ressurser, mer engasjerte og lojale brukere samt bedre beslutninger basert på data.

9k
aktive brukere månedlig
110m
kroner utbetalt årlig via Echo
72%
flere engasjerte brukere
20%
reduksjon i driftskostnader
Browser shot
Arrow
Den nye medlemsportalen opplever økt brukerengasjement og færre manuelle henvendelser
Teaser image for next case
Kanskje du er interessert i

Teknologi som konkurransefortrinn: Hvordan OBOS Nye Hjem fikk økt kundetilfredshet

Read more
Kanskje du er interessert i

Teknologi som konkurransefortrinn: Hvordan OBOS Nye Hjem fikk økt kundetilfredshet

Les mer
Kanskje du er interessert i

Inviso ble markedsleder: En teknologisk plattform som muliggjorde rask vekst

Les mer
Kanskje du er interessert i

Bedre opplevelse for kunder og ansatte: Nytt bookingsystem som holder Oksnøen Leirskole i tet

Les mer
Kanskje du er interessert i

Bygget for å lede: Markedets mest presise verktøy for karbonregnskap

Les mer
Kanskje du er interessert i

Oppdatert digital tilstedeværelse: Fokus på brukeropplevelse for å lykkes med internasjonal vekst

Les mer
Kanskje du er interessert i

Teknologisk transformasjon for økt brukerengasjement

Les mer